Punten binnen, maar nog genoeg werk aan de winkel

Colmschate '33 VR1

Blauw Wit '66 VR1

Vrouwen beker poulefase Groep 2 12

18 september 2021 15:00

P. Vos

Sportpark De Achterhoek
David Wijnveldtweg 2
7425AC
DEVENTER
tel. 0570-651075

Potje nummer twee, wederom alleen kijken of we het spelletje weer een beetje in de benen krijgen. Daar leek het de eerste helft nog niet echt op, hoewel we binnen 5 minuten keurig op een 1-0 voorsprong komen, krijgen we 3 minuten later veel te simpel de 1-1 om de oren. Waar we de afgelopen seizoenen domineerden en elke tegenstander onze wil oplegden, zijn we nu zoekende en loopt het nog niet zoals we graag samen willen.

Aan strijd echter geen gebrek, vooral de tweede helft dikke complimenten voor hoe hard iedereen gewerkt heeft! We gaan met 2-1 de rust in door een schitterende goal van Noor en breiden vlak na rust de voorsprong nog verder uit door een geweldig doelpunt van Mette. Na een uur voetballen verzanden we echter weer in een stukje paniekvoetbal en daar profiteert Blauw Wit van, dat het vizier niet echt scherp heeft staan, maar toch de aansluitingstreffer tussen de palen krijgt.

Beide teams blijven tot het laatst strijden om punten aan deze wedstrijd over te houden, het is voornamelijk Aniek die de ploeg in de wedstrijd houdt met een paar beslissende momenten. Al met al een leuke pot tegen een erg leuke tegenstander, weinig mooi voetbal, maar erg veel sportieve strijd van beide kanten.
Hoewel het voetbal de tweede helft bij vlagen weer te zien was, slepen we op pure wilskracht de overwinning uit het vuur. Voetballend kunnen jullie allemaal zoveel beter, maar deze overwinning was best even lekker.
Compliment aan het hele team voor de werklust, speciale vermelding voor een prima pot van Aniek en een erg goede wedstrijd van Roos!

Nu even rust pakken, maandag spelen we de laatste bekerwedstrijd in de derby van Deventer, we gaan op bezoek bij een prima presterend Helios.