Het lek een beetje boven water?

DVV VR1

Colmschate '33 VR1

Groep 2 05

29 augustus 2020 14:45

Onbekend

Hoewel de bekerwedstrijden als officiële wedstrijden gelden en dus Lina, Babet, Aylin, Wies en Roos hun officiële debuut maakten, zien we deze potjes zelf nog steeds als oefenpot. DVV was onze tegenstander, de ploeg waar we als MO19 ook de laatste wedstrijd voor Corona tegen speelden. Daar kregen we het deksel op de neus, tot 5 minuten voor tijd comfortabel op een 2-1 voorsprong en alsnog met 3-2 verliezen.

Hoe anders was het vandaag. We begonnen net als tegen de Zweef en Klarenbeek heel stroef, slordig en het leek ongeïnspireerd en zonder plezier. Dat resulteerde na 7 minuten al in een tegentreffer, waarbij de ene na de andere persoonlijke fout op elkaar gestapeld werd. Zo kabbelde de wedstrijd naar de rust, de tegenstander was aan het voetballen, wij creëerden geen kansen en we ergerden ons langs de kant aan wat we in het veld zagen.

In de rust hebben we rustig geprobeerd uit te leggen wat je ziet als je in de dug-out zit, dat wij echt overtuigd zijn van wat jullie individueel en als team in je mars hebben. Maar opdrachten moeten wel uitgevoerd worden en de juiste mensen moeten de boel coachen, de rest moet volgen!

Een groter verschil tussen een eerste en tweede helft kun je je bijna niet voorstellen. De tegenpartij werd afgejaagd, we deden erg leuke dingen met de bal, er werd keihard door iedereen gewerkt en veel meiden gingen even over die bekende grens van pijn en vermoeidheid. Toch was het helaas niet genoeg. We beginnen de tweede helft prima, maar na vijf minuten gaan we centraal achterin de fout in. Een tegenstander die je in normale doen met twee vingers in je neus in je zak hebt, is je nu te snel af. Vanaf de middenlijn zij aan zij richting Aniek, waarbij je niet voorlangs kruist om het tempo eruit te halen en dus 50 meter sprint om niks en het aflegt. Kwestie van fitter worden en zelfvertrouwen opbouwen, dan gebeurt het je niet nog een keer. Ritme opdoen in de wedstrijden en weer laten zien wat je in huis hebt. Je talent is niet weg, dat zit er echt wel in, alleen het heeft zich 8 maanden niet mogen tonen!

Erg positief dat we ook na de verdiende 2-0 van de tegenstander gewoon doorgaan met waar we vanaf de 45e minuut mee bezig waren, de gelijkmaker zoeken. We combineerden er op los, waarbij vooral Mette het weer op haar heupen had. Wieb verstuurde een paar fijne passes, die helaas net iets teveel snelheid hadden. Achterin stond het goed, Dane en Babet voerden hun verdedigende taken prima uit, Wies en Char hadden centraal alles redelijk onder controle.

Via een frummelgoal maakt Wieb de aansluitingstreffer en ook daarna gaan we vol gas door. Er staat echter een blokkade op weg naar nog een goal en dat is de keeper van DVV. Ze had niet echt spectaculaire reddingen nodig, maar stond geconcentreerd haar doel te verdedigen en was vooral in het meevoetballen ijzersterk. Ook haar lange uithalen waren gevaarlijk. Toch bleven we druk zetten op de spelhervattingen vanuit de verdediging van DVV, in de hoop dat de keeper een keer een foutje zou maken. En dat hele kleine foutje kwam er, genadeloos afgestraft via een intikkertje van Dimara. Dimara die trouwens een meer dan prima tweede helft speelde!

Na de 2-2 hadden we nog kleine 20 minuten om voor de volle winst te spelen en het leek ook die kant een beetje op te vallen. Prima wegdraaien van Lina zorgde inderdaad voor de 2-3 maar helaas zag de grensrechter ergens iets wat in zijn ogen ongeoorloofd was en de scheids keurde de goal af.

Na weer een prima ingreep van de keeper van DVV, was de bal erg lang onderweg richting onze zestien. Hoewel de keeper al meerdere keren de bal achter onze verdediging had neergelegd, vond het centrale duo het niet nodig om iemand tien meter achter de laatste linie op te stellen. De bal stuiterde overal overheen, een stuk miscommunicatie zorgde ervoor dat de bal ook over Aniek heen ging en zo stond het 3-2 voor DVV. Met nog een paar minuten te gaan, was voor velen de pijp leeg, maar we bleven gaan. Het mocht niet baten, de prima leidende scheids maakte een eind aan de wedstrijd. Een gelijk spel had lekkerder aangevoeld op de terugweg, maar er was weinig af te dingen op de zege van DVV.

Laten we stellen, dat we de tweede helft een kentering hebben ingezet en laten we daar op voortborduren de komende tijd. Hoewel je je als team moet schamen om zo'n compleet verschillende eerste en tweede helft te spelen, wil ik toch de nadruk op de goede dingen uit de tweede helft leggen.

Meer mensen kwamen die tweede helft dichter in de buurt van een niveau dat bij ze past. Ik heb Lina een betere pot zien spelen dan tegen Klarenbeek, dat geldt ook voor Dimara, Babet, Fleur, Roos, Anne en Charlaine. Ook Aylin, die nog wat last had van haar enkel speelde als spits niet onverdienstelijk! Nog niet op het niveau wat jullie kunnen, maar de tweede helft was er een voorzichtige stijgende lijn zichtbaar. Wieb werd iets meer gevonden, kon die tweede helft iets meer met passes strooien en een stempel drukken. Ook deze pot wederom een mooie voldoende voor Wies, Noor, Dane en Mette. Waarbij ik Mette weer de doorslaggevende factor vond. Voor mij dus voor de tweede keer Girl of the Match.

Ook deze pot weer laten bezinken en vooral bedenken dat we volgende week de eerste helft zo starten als we vandaag de tweede helft begonnen!