Tien minuten teveel..

5 september 2020 15:00

J.J. (Jacques) de Kleine

Onbekend

Onder toeziend oog van onze kersverse teammanager Annechien en de zieken/geblesseerden Roos en Fleur gingen we wederom aan de slag om een sprong voorwaarts te maken.

Met de geleende Silke en Yenthe op de bank en de jeugdige scheidsrechter Evelyne begonnen we vol goede moed aan de volgende wedstrijd in een reeks van drie bekerpotjes.

De eerste helft was op basis van werklust een prima voldoende, maar het was onzorgvuldig en slordig. In de 40e minuut krijgen we een treffer tegen door miscommunicatie, maar er is nog geen vuiltje aan de lucht, hier was iets te halen voor de meiden.

De tweede helft komen we ook voetballend goed uit de startblokken en zien we eindelijk de contouren van hoe we weten dat dit team kan spelen. Wieb liet zich meer zien als spelverdeler en nam zelf het initiatief voor gelijkmaker, vanaf een meter of 20 legde ze de bal onhoudbaar in de hoek. En die gelijkmaker maakte nog iets meer los binnen het team. We zetten lange tijden prima druk en creëerden kansen en mogelijkheden.

Dat Aylin en Lina al de nodige minuten met MO17-1 in de benen hadden, was niet te merken, ze werkten allebei keihard en ook voetballend wordt het wekelijks iets beter. Blijf onthouden dat het tijd kost om de omschakeling van jongens naar meiden en van junioren naar senioren te maken. Ook al ben je ongeduldig en wil je snel alles laten zien, geloof dat het echt met de tijd gaat komen. Toch mogen jullie meer dan tevreden zijn met alle trainingsarbeid en wat jullie tot nu laten zien!

Als de wederom keihard werkende Noor de bal met enorm veel gevoel vanaf de linkerkant voor krult, neemt Aylin de bal schitterend aan het twijfelt geen seconde om de trekker over te halen. Snoeihard en met gevoel kegelt ze de bal tegen de touwen. Je allereerste officiële goal als 15 jarige bij VR1, klasse!

Daarna gaan we op zoek naar de bevrijdende 3-1 en daar worden ook weer mogelijkheden toe geboden, echter staat de paal in de weg en is de afwerking of laatste bal soms net niet zuiver genoeg.

Met (hoe is het mogelijk) wederom tien minuten op de klok gaat het echter wederom fout.  De gehele tweede helft zijn we de voetballende partij op het veld, heeft AVW weinig in te brengen en zetten we de tegenstander vast op de eigen helft. Een spaarzame uitval via een lange bal zorgt toch weer voor problemen, de puf is er bij enkelen uit en de niet supersnelle voorhoedespeler van AVW profiteert en rond een houdbare bal alsnog af.

De gelijkmaker van AVW geeft de ploeg weer geloof en ook een tweede lange haal naar voren heeft het ultieme rendement, de bal wordt snoeihard in het dak van het doel geschoten. We staan bij die laatste twee tegendoelpunten positioneel niet goed, dat moet er echt uit.

Ondanks weer een verliespartij denk ik toch dat we positief af moeten sluiten. Het voetbal was een stuk beter, fysiek laten we ons niet te vaak aftroeven, meer meiden worden fit en we zijn een tijd lang de bovenliggende partij geweest. Dit moet groeien en er komt een periode dat het wel onze kant op kantelt en we de beloning krijgen waar we recht op hebben.

Ook vandaag weer een coach van een tegenpartij die ons overlaadt met complimenten. Waar wij zien dat er nog veel ruimte is voor verbeteringen, zien coaches die langer bij de senioren zitten een prima ploeg voor de derde klasse. Zodra wij gewend zijn aan het seniorenvoetbal, gaan we iedereen laten zien wat we in huis hebben!

Vandaag verdienen ook meer speelsters een voldoende voor hun wedstrijd in vergelijking met vorige week! Vooral de tweede helft (als we even de twee laatste goals buiten beschouwing laten) hebben we heel erg leuke dingen gezien. En natuurlijk baalden we van het verlies, natuurlijk baalden we van de tegengoals, maar we hebben echt een mooie stap gemaakt als we deze pot naast die van vorige week houden. Dat moeten we weer meenemen in de avondwedstrijd richting De Zweef!

Girl of the Match? Meerder meiden gezien die daarvoor in aanmerking komen. Maar we gaan vandaag voor Aylin! Lekkere pot gespeeld, fysieke duels niet geschuwd, je techniek durven gebruiken en een geweldige goal als beloning voor een fijne wedstrijd!