Welkom in het seniorenvoetbal!

De Zweef VR1

Colmschate '33 VR1

15 augustus 2020 17:00

Onbekend

Eindelijk mocht er weer een keer tegen een echte tegenstander gevoetbald worden. En wat voor tegenstander! Gelouterd, ervaren, al lang samen spelend en komend vanaf de 1e klasse zondag. Ga er maar aan staan als jonge ploeg, onervaren in het seniorenvoetbal.

Met vijf meiden die voor het eerst meededen, waaronder de hulptroepen van VR2 in de vorm van Jonieke en Romy was het een beetje testen met de bezetting van posities. Vooraf slechts een paar opdrachten meegegeven om het nog niet te moeilijk te maken met de toch nog wel hoge temperaturen.

We speelden in vier blokken om de meiden de kans te geven tussendoor even bij te tanken. Zelfs die paar kleine opdrachten waren in het eerste blok, in de eerste minuten blijkbaar teveel. Waar De Zweef in het begin voornamelijk de lange bal hanteerde deden we niet wat gevraagd werd en stond binnen 3 minuten de terechte openingsgoal op het bord. Veel hadden we er niet tegenin te brengen, het was onwennig en vooral slordig in de passing. Een prima sliding van Babet werd door de scheids in de 18e minuut als onreglementair gezien en de bal ging op de stip. De Zweef schoot de bal feilloos en strak in en stond binnen twintig minuten op een comfortabele en meer dan verdiende voorsprong. Tijdens de eerste drinkpauze nogmaals aangegeven waar het om draaide, waarom het zo belangrijk was de taken goed uit te voeren.

Met wat wisselingen binnen de lijnen trokken we het initiatief naar ons toe. Soms met mooi verzorgd voetbal, regelmatig ook met de teveel gehanteerde lange bal, met wat mazzel en op wilskracht. Via een schitterende combinatie kwam Mette op een lastige plek bij de achterlijn weer in balbezit en haalde snoeihard uit. Vanuit een onmogelijke hoek maakte ze de verdiende aansluitingstreffer. Er werd van twee kanten zeer wisselvallig gevoetbald, soms kwam de Zweef eruit met een heerlijke dieptepass, soms kreeg Wieb het op haar heupen en wervelde het even binnen de lijnen. Voor een eerste pot mogen beide ploegen tevreden zijn, hoewel er nog genoeg te verbeteren valt.

Deel 1 van de wedstrijd was voor De Zweef, deel 2 was voor onze meiden. In minuut 57 volt het hoogtepunt voor onze meiden, Mette speelt met een geweldige beweging haar tegenstander uit en lobt de bal van buiten de 16 keurig over de keeper. Ook in deel 3 hebben we het overwicht en lijkt het of we op fitheid de boel nog naar ons toe kunnen trekken. Via Noor en via Lina krijgen we daar ook aardige kansen op, maar helaas valt de goal niet. In deel 4 deelt De Zweef de lakens weer uit en zet ons met fases goed onder druk. Waar we vijf minuten voor tijd denken makkelijk af te stevenen op een keurig gelijkspel, slaat de tegenstander binnen een minuut twee keer toe, waarbij een aantal van ons er echt niet goed uit zag. Welkom in het seniorenvoetbal! We hebben in een oefenpot al gezien hoe FC Zutphen ons destijds de das omdeed nadat we 70 minuten volledig gedomineerd hadden, nu doet De Zweef hetzelfde binnen een minuut! Van met een voldaan gevoel met een gelijkspel naar huis gaan naar bedompte gezichten van een 4-2 nederlaag. Zo snel kan het gaan...

Al met al tevreden hoe zo'n eerste pot eruit zag. Enkele meiden hebben positief verrast door hun fitheid, enkele meiden hebben nog wel het een en ander in te halen, maar daar zijn de oefenpotjes voor! Met 5 nieuwe namen, die we moesten inpassen, ook nog op soms vreemde posities mogen we niet klagen.

We moeten nu zorgen dat we qua fitheid en niveau op één lijn komen te zitten, posities van spelers gaan bepalen zodat alles wat minder onwennig en chaotisch wordt.

Waar enkele meiden qua niveau al mooie dingen lieten zien, vielen andere speelsters nog wat tegen. Ook hier zal ritme, conditie en lekker trainen het niveau vanzelf laten stijgen. De belangrijkste conclusie is denken wij dat we prima mee zullen komen in die derde klasse, dat we De Zweef lange tijd prima weerstand hebben kunnen bieden en dat we een mooi seizoen tegemoet gaan.

Ik zal vandaag verder geen namen noemen, voor mij was Mette met afstand Girl of the Match! Waar we na vijf minuten elkaar aankeken langs de kant en even kort overlegden wat we met Mette aanmoesten, groeide ze heel snel in de wedstrijd, knokte voor elke meter, ging goede combinaties aan en maakte twee goals om in te lijsten! Als het publiek op het terras je na de wedstrijd zelfs nog herkend als je al omgekleed bent en je ook nog gaat toezingen, heb je een lekkere eerste pot achter de rug!

Dank voor de gastvrijheid van De Zweef, dank voor een lekkere pot voetbal! En dank aan Jonieke en Romy, tot jullie in het rood zaten, door gestreden!

Maandag lekker rustige training om weer even op adem te komen en dan toewerken naar Klarenbeek!

Complimenten voor jullie eerste potje!