Colmschate'33 jo10-1 went snel aan half veld en verslaat onze eigen jo11-2.

Colmschate '33 JO11-2

Colmschate '33 JO11-5JM

Thijmen Dikkers (scrimmage)
Dylano de Olde (intikker)
Daan Kok (schot)
Dylano de Olde (scrimmage)
Jenairo Picauly (afstandschot)

9 januari 2020 18:00

Onbekend

Na een kleine 2 weken de voetballenspullen in de kast te hebben gelegd werd er donderdag tegen de JO11-2 geoefend.
Omdat we na de winterstop als JO11 gaan spelen hebben we 1 speler erbij gehaald en zullen we vaak een gastspeler erbij hebben.
Deze avond deed Bas van Kooten mee uit de JO10-2 als gastspeler en hebben we mega Milena weer bij de selectie gehaald.
De wedstrijd was vooral bedoeld om gewend te raken aan het veld en formatie die beide veranderd zijn nu.
Het eerste kwart van de wedstrijd werd er veel gezocht na de juiste positie en waren de actie's vaak gehaast en wat ongecontroleerd.
Een knappe solo van een speler van de JO11-2 zorgde voor een mooie goal en verdiende voorsprong op dat moment.
Iets voor de time-out werd er verkeerd ingegrepen en kon de JO11-2 ook de 0-2 maken.
Het was nodig dus om in de time-out duidelijkheid na elkaar te brengen.
Probeer vanuit je positie te spelen en ga geen ballen brengen maar zoek de vrije man op.
Het fluitsignaal klonk weer en de bal werd rustig rond gespeeld.
Daar waar het kon werd er een mooie pass gegeven of werd de bal een keer terug gespeeld op onze goallie.
Er was meer rust in het spel en dat gaf de gelegenheid om kansen te creeren.
Wat kleine kansen konden nog niet verzilverd worden en zo bleef de aansluitingstreffer nog achterwege.
Een schot van Bas werd geblokt daar reageerde onze kleine woeste Willem(Dylano) op kon zo als nog de 1-2 in tikken.
Het rustsignaal klonk en meer als een compliment konden we niet geven aan de spelers want na de time-out waren we de betere op het veld.
Voetballend de betere en daar waar we de fysieke duels aan moesten gaan werden deze zeker niet vermeden.
De kansen kwamen er wel voor de 2e helft als er op deze wijze door gevoetbald zou worden.
Kort in de 2e helft was het Kokkie(Daan) die de zeer verdiende gelijkmaker scoorde 2-2.
De JO10-1 bleef rustig en gecontroleerd voetballen en had zeer veel balbezit in het 2e bedrijf.
Het waren enkel counters die JO11-2 hadden in de 2e helft maar deze werden vaak zelf om zeep geholpen.
De counters die wel richting doel gingen werden vakkundig door Nelus(VInchenzo) gepakt.
Vermoeidheid werd een probleem voor de jo10-1 maar ook hier werd de simpele oplossing voor gezocht en de bal werd slim rond gespeeld.
De wedstrijd ging ten einde en ondanks de grote kansen van ons werd ook hier het doel niet getroffen.
Zou de 2-2 op het scorebord blijven staan was dit al zeer verdienstelijk voor de spelers van de JO10-1.
Ook de JO11-2 was content met de 2-2 want die waren erg onzichtbaar de 2e helft.
Zeer verdiend was het weer woeste Willem(Dylano) die de 2-3 maakte kort voor tijd.
Onze Japijo(Jenairo) wou de JO11-2 helemaal de deksel op de neus doen en schot de 2-4 binnen.
Voor het hele team een dikke pluim want al met al was dit een zeer goeie teamprestatie.
Bas heel erg bedankt voor je inzet, je hebt een goede indruk achter gelaten.
Zaterdag 11 januari sluiten het boekdeel JO10-1 dan echt af en zullen we voor de allerlaatste keer spelen op een kwart veld tegen Excelsior'31 uit Rijssen.