Een frisse start

2 augustus 2022 12:00

Het afgelopen seizoen was voor onze eerste elftallen bijzonder enerverend. Het team van Rowdy van der Hoop bivakkeerde lange tijd onder de ‘rode streep’ maar speelde zich na een knappe inhaalrace toch nog veilig. Vrouwen 1 zorgde, in het eerste volledige seizoen in het seniorenvoetbal, met de titel voor een mooie stunt. Vanavond start voor de mannen de voorbereiding op het nieuwe seizoen en de vrouwen hebben gekozen om de hele zomer te blijven trainen.

Op zondag 25 september begint ons vlaggenschip wederom aan een seizoen in de 3e klasse D. Een poule die voor het grootste deel gelijk is aan het vorig seizoen: Beekbergen (4e kl.) , Groen Wit ’62 (4e kl.), Holten (4e kl.), Markelo (4e kl.) en Wijhe ’92 (2e kl.) zijn de nieuwkomers en AZC (2e kl.), WWNA (4e kl.), Vaassen (4e kl.), Activia (4e kl.) en Spcl. Brummen (zat.) zijn verdwenen.

Met een mooi rijtje versterkingen onder wie Cali Daniel (CSV Apeldoorn), Lars Kamperman Leferink (Rohda Raalte), en Mustafa Dogan is de potentie voor aankomend seizoen volop aanwezig. Het programma tot aan de seizoenstart ziet er als volgt uit:

Zondag 14 augustus       12:00     OEFEN                  Be Quick Z. (thuis)
Zondag 21 augustus       12:00     OEFEN                  Witkampers (thuis)
Dinsdag 23 augustus      20:00     PEPE-CUP           FC RDC
Zaterdag 27 augustus    12:30/15:00                        3e/4e plaats of finalewedstrijd PEPE CUP
Zondag 4 september     14:00     BEKER                   SV Orderbos (uit)
Zondag 11 september   14:00     BEKER                   SV CCW ’16 (thuis)
Zondag 18 september   14:00     BEKER                   IJsselstreek (uit)

Het team van Ed Klappe, Sjoerd Hamaker en Berry Zwakenberg staat aankomend seizoen voor een mooie uitdaging: De vrouwen mogen hun kwaliteiten na de promotie van afgelopen seizoen in 2e klasse gaan etaleren. Met tegenstanders als HHC Hardenberg, DVS’33 Ermelo, De Treffers en SDC Putten zal een bezoekje aan een thuiswedstrijd zeker de moeite waard zijn.

Na een seizoen vol blessureleed én het feit dat een aantal speelsters terug komt van een lange onderbreking van hun carrière heeft de technische staf goed gekeken naar de wijze waarop de voorbereiding moest worden ingevuld. Conclusie: Tijdens de zomer doortrainen waarbij individueel wordt gekeken wat een speelster nodig heeft, geen oefenwedstrijden en de bekerwedstrijden gebruiken als oefenwedstrijden. Dat resulteert is het volgende, korte, voorbereidingsprogramma:

Zaterdag 3 september     15:00     BEKER                   ASC ’62 (thuis)
Zaterdag 10 september   12:45     BEKER                   Blauw Wit ’66 (uit)
Zaterdag 17 september   14:30     BEKER                   Heino (uit)