Geen keuze stress meer bij familie Kamperman Leferink

3 februari 2022 13:00

De afgelopen twintig jaar hebben we behoorlijk wat broers samen in het eerste elftal zien spelen: Rik Traanman en Steven v.d. Beld, Lesley en Jeffrey Hogeboom, Ronald en Jeroen Westenbroek en natuurlijk Bas en Rick Janssen. Vanaf aankomend seizoen zullen Jard en Lars Kamperman Leferink zich in dit bijzondere rijtje voegen. Lars komt namelijk over van Rohda Raalte.

Begonnen bij FC RDC en via WSV, Rohda Raalte, Excelsior ’31 en SVZW belandde Lars in 2019 weer bij Rohda Raalte. Een mooie route met grote verenigingen uit de regio waarbij hij jarenlang op eerste klasse- en (voornamelijk) hoofdklasse-niveau actief was. Na elf seizoenen buiten Deventer wil hij vanaf aankomend seizoen graag weer dichter bij huis voetballen. “Daarbij was het een lang gekoesterde wens om eens met mijn broer samen te spelen. Van jongs af aan hebben we veel samen gevoetbald op veldjes, campings en in huis. We hebben echter nooit in hetzelfde team gespeeld.” Dit samen met het feit dat hij al meerdere jongens binnen het team kent, maakt het een logische stap om voor SV Colmschate ’33 te kiezen.

Over zijn fitheid en ambitie bestaat geen enkele twijfel. “Binnenkort word ik 32, maar ik voel mij nog topfit. Ik wil de komende jaren dan ook graag van toegevoegde waarde zijn en vooral nog heel veel plezier uit het spelletje halen.” Aldus Lars die positief kijkt naar de huidige selectie.  “De wedstrijden die ik dit seizoen heb gezien, geven weer dat er voldoende potentie in de groep zit. Ik kijk er naar uit om daar mijn steentje aan bij te dragen”

Jard speelt al sinds zijn jonge jeugd bij SV Colmschate ’33 en maakt al zo’n tien jaar deel uit hij van de selectie. Hij dronk flink wat biertjes en voerde behoorlijk wat gesprekken met zijn broer om hem over te halen, de overstap te maken. “In de jeugd hebben we wel eens tegenover elkaar gestaan op het veld. Toen speelde ik mee bij een dispensatie team van SV Colmschate ’33 en Lars speelde bij Go Ahead Eagles in de jeugd.” In die tijd spraken beide broers ook al over de plannen om ooit samen in één team te voetballen. “Ik kijk er dan ook erg naar uit om volgend jaar samen op het veld te staan en dat Lars maar genoeg gaten voor mij mag dicht lopen” lacht Jard.  Ook de ouders en jongere zus zullen blij zijn dat beide heren straks in hetzelfde elftal gaan voetballen want er hoeft geen keuze meer te worden gemaakt tussen een bezoekje aan de wedstrijd Jard of Lars.

Maar voordat het zover is gaat Lars zich met Rohda Raalte opmaken voor een mooie titelstrijd in de eerste klasse waar de rood-gelen gedeeld koploper zijn. Voor Jard is handhaving het grote doel zodat de broers aankomend seizoen hun gezamenlijke avontuur in de derde klasse kunnen starten.