Toch nog een kampioen!

21 december 2021 8:00

Mark Rutte stond al praktisch klaar voor z'n persconferentie om een nieuwe lockdown aan te kondigen toen de onze meiden van de MO13-1 mochten opdraven voor de wedstrijd van het jaar! Ongeslagen starten aan zo'n belangrijke wedstrijd geeft wel een extra boost, maar toch hadden enkele meiden nog kleine oogjes van iets minder uurtjes slaap.

De wedstrijd kwam langzaam los, gelukkig viel al vrij snel de 1-0, maar daarna leken de benen van elastiek, ondanks veel doelpogingen wilde de bal er niet in. Dat kwam ook door een prima keepster van De Hoven.

Na veel mislukte doelpogingen kwam de bevrijdende 2-0 en toen begon de machine te draaien. Uiteindelijk bleef de teller steken op 9-0 en het feest beginnen! Een chocolade trofee, medailles, bloemen, champagne en rookfakkels!

Even terug naar het begin van de competitie. Dik 20 meiden indelen in twee teams. Starten op een half veld, meer dan 75% van de meiden is compleet onbekend met voetbal. Dat betekent ook dat er 2 meiden zijn, die het seizoen ervoor al speelden op een heel veld en nu weer op een half veld gaan spelen. Deze 2 meiden verdienen dan ook een compliment voor hun aanpassingsvermogen.

Maar complimenten zijn er voor alle meiden: meiden, die voor het eerst in een meidenteam spelen en meiden die kort voor de zomerstop voor het eerst een keer op proef kamen trainen. En hoe mooi is het als je in je allereerste seizoen meteen kampioen wordt?

Het mooie is, dat er binnen MO13-1 echt een stijgende lijn te zien is. Van chaotische trainingen in het begin naar strakke, goed voorbereide trainingen aan het eind van het seizoen. En je ziet op het veld dat de meiden duidelijk met een plan spelen.

Daar is ook iemand voor verantwoordelijk! En die mag wel even in de schijnwerpers gezet worden! Druk op school, met een bijbaantje, met stages en zelf spelen in MO19 . En dus ook de MO13-1 nog trainen. En dan niet op maandag en woensdag een bal op het veld gooien, maar echt de training voorbereiden, de meiden beter willen maken. Zichzelf prima kunnen uitdrukken, een voorbeeld voor de groep! Daniek, een hele diepe buiging voor je job als trainer van MO13-1! En uiteraard moeten we de assistentie in de vorm van Rutger en Rowan niet vergeten, evenals die van mensen op de achtergrond!

Meiden en begeleiding, van harte met dit geweldige resultaat!