† Tonnie Rietman overleden

29 november 2021 16:45

Gisteren bereikte ons het droeve bericht dat, na een periode van afnemende gezondheid, ons erelid Tonnie Rietman op 85-jarige leeftijd is overleden. Een Colmschate-man in hart en nieren. Tonnie had een groot hart voor de club en stond altijd klaar als er een beroep op hem werd gedaan.

Zo was Tonnie was een van de grote steunpilaren in de organisatie van de Internationale Meester de Graaf Voetbaltoernooien . Hij zat vanaf eind jaren zeventig tot begin jaren negentig in de Toernooicommissie. Hij deed de gehele organisatie en coördinatie van het horeca gedeelte voor die toernooien, inclusief de jarenlange samenwerking daarin met gemeenschapshuis “De Kuip”. Samen met Jannie, zijn vrouw en hun gezin zette hij zich jarenlang enthousiast en onvermoeibaar in voor deze toernooien, waarmee onze club destijds bekendheid verwierf tot ver over de landsgrenzen. Tonnie toonde zich een verbinder en uitstekend gastheer.

Ook was hij decennialang een trouwe supporter van het eerste elftal. Elke wedstrijd was hij van de partij, ook als hij daarvoor, samen met Jannie, een flinke reis moest maken. Met een paar bemoedigende kreten richting de mannen in geelzwart en vaak ook nog wat goedbedoelde adviezen richting de grensrechter van de tegenpartij was hij een echte 12e man.

Ondanks zijn ziekte bleef Tonnie tot op het laatst betrokken bij onze vereniging.

We zullen Tonnie enorm missen, maar nooit vergeten. Wij wensen Jannie, zijn kinderen en kleinkinderen heel veel sterkte met dit grote verlies.