Christel Hakeboom benoemd tot voorzitter

22 juni 2021 15:30

Gisteravond werd tijdens de buitengewone ALV Christel Hakeboom gekozen tot de eerste vrouwelijke voorzitter in de 88-jarige geschiedenis van de club. Ze volgt Peter Janssen op die na liefst dertien jaar voorzitterschap afscheid nam.

Met de steeds verdergaande versoepelingen van de corona-maatregelen waren we in de gelukkige omstandigheid dat we onze buitengewone ALV ‘gewoon’ in de kantine konden houden. Zo kreeg Peter het afscheid dat hem toe kwam en kon Christel op een mooie manier als voorzitter worden gekozen.

Allereerst werd onder leiding van de penningmeester de begroting voor aankomend seizoen besproken en toegelicht. Op een kleine kanttekening na, werden er door de leden geen onvolkomenheden gesignaleerd en kon de begroting vrij snel worden vastgesteld.

Vervolgens werden alle jubilarissen in het zonnetje gezet en werd één van de grondleggers van het G-voetbal bij de vereniging, Bryan Smits, benoemd tot Lid van Verdienste. Hierover in een later nieuwsbericht meer.

Toen was het moment gekomen om afscheid te nemen van Peter. Na dertien jaar vol overgave en toewijding voorzitter te zijn geweest van één van grootste sportverenigingen van Deventer werd hij vlak voor zijn aftreden door de leden benoemd tot Erelid van SV Colmschate ’33. Daarna kon de voorzittershamer worden overgedragen aan Christel die de vergadering na een korte rondvraag mocht afronden.